Birkerød

Særlig køreundervisning og kørselsforbud

Information om

Særlig køreundervisning

Særlig køreundervisning er for dig, som har været uheldig og fået frakendt kørekortet efter at have haft det i mindre end 3 år. Her skal du gennemgå et forløb der ligner det oprindelige, dog skal du ikke på manøvrebane og køretekniskkursus. Vi er mestre i at give dig kørekortet hurtigt tilbage ved kørselsforbud.

Teoriprøve
Når du har gennemgået lektionsplanen kan du gå til teoriprøve. Prøven foregår hos politiet og er en billedprøve med 25 billeder, hvor du skal svare ja eller nej til en række spørgsmål.
Prøven varer ca. 45 min.
Teori
Undervisningen foregår på alm. teorihold og kan ikke gennemføres på weekend-kursus. Den første gang du møder til teori vil du få udleveret en lektionsplan som nøje beskriver hvad du skal igennem for at få kørekort. Her vil du kunne se at teorien og den praktiske kørsel følger hinanden, således at når du f.eks. til teori har lært om motorveje, vil du efterfølgende komme ud og køre på motorvej. Dette sikrer en god indlæring.
Her vil du kunne se at teorien og den praktiske kørsel følger hinanden. Således at når du f.eks. til teori har lært om motorveje, vil du efterfølgende komme ud og køre på motorvej. Dette sikrer en god indlæring.
Det er et lovkrav at man følger lektionsplanen nøje. Med andre ord så skal man have modtaget den praktiske undervisning på vej i det foregående emne før man modtager næste teorilektion. Kan du ikke nå dette inden dit teorihold har den pågældende lektion er du velkommen til at springe over på et andet teorihold.
Der er et lovkrav om at modtage teoriundervisning, (8 lek).  Du skal ikke gennemføre manøvrebane og køretekniskkursus. Men du skal op til en almindelig teoriprøve. Der består af en række lysbilleder hvor du maksimalt må have 5 fejl.

Kørelektioner på vej
De første kørelektioner på vej foregår efter lektion 2 i teoriundervisningen og derefter mellem hver teorilektion. Disse lektioner aftales med kørelæreren.

Tilmelding
Når du har fundet ud af hvilket hold der passer dig bedst, kan du tilmelde dig her eller ringe i kontorets åbningstid og tilmelde dig på 31235085.

Teoriprøve
En teoriprøve består af 25 billeder, hvor der kan være op til 4 svar til hvert enkelt billede. Der må være fejl i 5 billeder. Er der mere end fem fejl, er prøven ikke bestået.
Der afholdes teoriprøver i alle Politikredse og man kan selv vælge hvor det er, husk at få adressen ved bestilling så du kommer det rigtige sted hen. Afsæt en times tid.
Du begynder at køre når vi ved hvor og hvornår du skal til prøve. Du bedes første gang du har kørelektion have læst den tekniksedel du har fået udleveret, så du kan blive overhørt i stoffet som man skal kunne til selve

prøven.
Typisk har man 1 – 2 kørelektioner inden prøven, men dette bedømmer du sammen med kørelæren.

Praktiskprøve
Til praktiskprøve har Politiet afsat 60 min., det er nu sjældent at den varer så længe.
Til praktiskprøve vil Politiet se, om du kan køre bil på betryggende måde og høre dig i noget om bilens teknik.
Praktiskprøve aftales direkte med kørelæren.
Tilbage til indhold | Retur til hoved menu